15 december 2012

Busväder

Hur vet man att hästarna vill in? Jo om de har fri tillgång på hö i hagen och ändå står vid stalldörren och väntar ;-)
Det blåste så jag fick hålla i öronen när jag gick ner till stallet. Hästarna var alldeles stissiga och står nu inne idag. Tänker släppa ut dem till natten om det bara lugnar sig lite ute. Ska tydligen komma en massa snö så det är bara skönt för dem att få stå inne en stund.

Emil verkar bli förkyld nu i alla fall. Inte så konstigt kanske med två snörvlande föräldrar...
Han är yttepyttelite snorig, men han sover massor jämfört med vad han brukar.
Det är ju bra för sover han märker han ju inte av förkylningen i alla fall :-)

Idag tänker jag inte gå ut något mer. Mer än när jag MÅSTE ner till hästarna. Det har redan börjat driva på vår väg (bara 7-8 cm snödjup på vägen än så länge), men än har ju inte snöovädret börjat.
Hoppas traktorn är samarbetsvillig sen. Annars blir vi insnöade för ett tag. Inte mig emot så länge vi har ström. Har gott om mat hemma och allt utom julskinka och köttbullar till jul så får vi bara åka till affären en sväng innan den 24:e så är det ok. Ja, inte för sambons del såklart. Han ska ju jobba på måndag :-)
En bild från tidigare i vintras
 
Om ni undrar vad det är som har fångat deras intresse så är det en stor röd luftballong som försöker landa alldeles bredvid oss :-) Vad snopna de blev när jag släppte ut dem efter ridturerna :-D
Trodde nästan de skulle sätta sig i snön. Läskigt och spännande på samma gång!

Inga kommentarer: