21 december 2012

Äntligen lite sömn!

Natten till igår var första natten på LÄNGE som jag fick sova mer än 1 - 1,5 timme innan Emil vill äta. Jag var som en ny människa igår (han åt bara en gång, 01:30, den natten) och hann både göra 800 gram köttbullar, julgodis och rida båda hästarna (förutom det gamla vanliga som diska, köra tvättmaskin och elda, men det gör man ju varje dag så det gills inte) :-D

Tänk vad lite sömn kan göra att man orkar saker!!
Vaknade hungrig imorse så halv fem smög jag upp och åt frukost i sällskap av julgranen. Emil sov och sambon var redan på jobbet. Sen tassade jag tillbaka till sovrummet och sov en stund till, hämtade in Emil när han vaknade och så låg vi och myste ett tag innan vi sov en sväng till. Ibland är det himla skönt att vara mammaledig ;-)

Idag är det inte så mycket på programmet. Ska rida och...packa ved...kanske. Tror att ridningen får företräde om Emil sover och annars packar jag väl ved om han inte vill sova. Den som lever får se helt enkelt. Mockas i stallet ska det göras i alla fall eftersom hästarna stod inne i natt.

Hästarna är så roliga att rida nu. Innan jag blev förkyld, för 1,5 vecka sen, töltade båda bra, men var fyrtaktiga i traven. Tänkte att jag måste ta tag i att longera dem och stärka traven. Sen kom förkylningen. Igår travade båda kanon. I form, med schwung och bra takt. De måste ha tjuvtränat i hagen ;-) Det är ju lite snö och när man fodrar så kommer de i trav (eller full fart i galopp beroende på humör).

Inga kommentarer: