4 december 2012

08

Jag hatar nollåttanummer just nu. De ringer VARENDA dag. Olika nummer.
Hinner jag svara? Näe. De lägger på efter 2 signaler.
Hinner Emil vakna av 2 signaler? Ja, klart som f-n. Varje dag.
Googlar man på numren ser man att de går till telefonförsäljare.
Är vi med i NIX-registret? Jajemen. Hjälper inte speciellt mycket...

Sambon sätter på ljudsignalen på våra bärbara telefoner. Jag stänger av. Men ibland missar jag.
Jag börjar blir TRÖTT på de här nollåttanumren nu!

Har även ringt 070 och 008-nummer. Microsoft. Halv åtta en lördagmorgon?! Tror de att man är positivt inställd då???
Nä, jag gillar verkligen inte telefonförsäljare. Men om de nu nödvändigtvis MÅSTE ringa så kan de väl vänta någon signal längre så att jag hinner skälla ut dem...

Irriterad? Vem - jag?! ;-)
Men det är såååå drygt när lillen varit kinkig och övertrött och man ÄNTLIGEN fått honom att somna. Så ringer telefonen.

I övrigt har det varit helt underbart väder här 2 dagar nu. Sol, blå himmel och gnistrande snö :-)
Tyvärr lite för kallt för både ridning och bebis så jag har mest varit inomhus (utom när jag rymt några minuter och lunchfodrat). Idag var det bara elva minus på dagen och imorgon ska det vara lite mildare ändå tror jag. De har utlovat snö så jag tänkte hålla mig hemma. Vet inte riktigt hur mycket snö det tänker komma, men känns inte som om jag MÅSTE ut och åka så då får det vara.

Är lite ridsugen, men det får vänta tills det är sånt väder att lille E kan sova ute i vagnen.

Inga kommentarer: