6 november 2011

Lite bilder! Har startat datorn idag... :-)



Får jag presentera...Torsten! Det här är Torsten, en köttätande växt som sambon fick på sin födelsedag. Han har hittills ätit kyckling (ja, småbitar alltså...han är inte SÅ glupsk lille Torsten att han slänger sig över en hel livslevande kyckling ;-) ), oxfilé och en fluga.



Morgonsol på väg till jobbet. Minns inte vilken dag det var. Troligen inte förra veckan...då det var dimmigt och grått hela förra veckan!


Gissa en som INTE tänker halka i backen till stallet i år och landa på svanskotan... Broddar, det är bra grejer det! ;-)





På lördagen fick Kolbrúnn en lite längre sväng och Brellir en lite kortare. På söndagen tvärtom.

Riktigt härligt höstväder (ja, förutom bristen på sol då). Vindstilla och på lördagen så fuktigt i luften att det kändes som det regnade nästan.

Idag har jag träningsvärk... :-)




Imorse blev jag lite fundersam. Brellir stod och halvsov vid frukostdags efter att ha noppat lite i en höhög. Inte heller brydde han sig om att Kolan mumsade alldeles bakom honom. Blev lite orolig att han inte mådde bra, för det är ju inte riktigt likt honom!

Gäller det mat är det på liv eller död för Brellir och vågar sig Kolan för nära stryker han öronen tätt bakåt och vaktar sin mat med hull och hår.


Men jag fick förklaringen när jag lite senare gick ner till stallet. De hade lyckats få upp boxdörren i uteboxen (som leder till ladan) och hade hittat höpåsarna jag hade packat i ordning för nästa vecka. 5,6 kilo hade de smaskat i sig.

Inte undra på att de var måttligt hungriga imorse!! Busar...

Så var det med den bantningen. Suck. Nåja, ny dag imorgon! :-)

De hade däremot inte gått utanför uteboxen vad jag kunde se. Bara puttat upp dörren och rotat i IKEA-kassarna som var precis utanför.

Inga kommentarer: