17 november 2011

Hmmm

Jag gillar inte mitt liv riktigt just nu. Det känns som om jag lever bara för helgerna. Veckodagarna är bara en enda lång transportsträcka till nästa helg. Så gillar jag inte att ha det!
Hinner ingenting om kvällarna. Jobbar länge varje dag och jobbar väldigt intensivt. Nu är dagens enda lugna stund (lunch) 30-45 min. Hinner inte med fikaraster så jag tar liiite längre lunch än 30 min som någon slags kompensation. Helt slut på kvällarna och trots att jag inte kunnat rida om kvällarna så hinner jag ingenting vettigt! Om inte matlagning räknas in som vettig sysselsättning... men jag menar nåt utöver vardagsbestyren.
Tröttare än tröttast på kvällarna och fast vi lägger oss tidigt är jag död på morgnarna :-(

Räknar timmar/dagar till helg istället för att hinna med lite vardagslyx. Hoppas att man blir lite piggare av lite snö och lite ljus i tillvaron.
Har tjuvstartat julpyntandet med att hänga upp och tända en adventsstjärna i stallet.
Ibland bara måste man få göra så :-)

Det börjar bli halt på vägarna nu. Sambon var nära att köra in i en bil som stod på tvären i vänstra körfältet på motorvägen igår. Kolsvart var bilen, inga lysen tända, ingen varningstriangel. TUR att han hade abs-bromsar och bra vinterdäck...!!
Imorse var det nollgradigt, igår 3-4 minus. Solen lyser från en klarblå himmel. Tur att man har fönster på jobbet, annars skulle man ju inte se solen förrän...mars? Det är ju mörkt när man åker till jobbet och kolsvart när man åker hem.

Men snart är det bara en månad tills det vänder och blir ljusare igen!!!

1 kommentar:

C sa...

Usch din stackare.....den där transportsträckan lät inte alls så kul!! Får du komptid på allt tid du jobbar över? Ja fy tusan vad kallt det är!!!! Vill ha sommaren tillbaka NU!!!!
Om en timme är det TGIF!!!!:-))))) njut av helgen å slit inte bara, försök göra nåt som är kul oxo.... Sova....rida.....wf;a......:-)