21 november 2011

Helgen

- packat hö för hela veckan
- grundmålat garderobsdörrar
- fixat ny stolpe till brevlådan (högre än den förra)
- ridit båda hästarna
- satt upp en ny bättre saltstenshållare i uteboxen
- mockat
- fikat och firat svärfars födelsedag
- skogspromenad med sambon och katten. Båda ville gå hem... den lilla mjauade högt och tyckte vi var alldeles för långt utanför reviret, men med skulle han :-)
- sambon mekat klart med min bil (bara spolarmunstycken kvar att sätta dit efter avkalkning)
- sambon satt upp bättre belysning till paddocken
- höjt en hel drös med isolatorer så att inte tråden i vinterhagen ska bli för låg när det kommer en massa snö (hade sällskap av en gossjuk Brellir som snusade mig i örat/på kinden)
- handlat
- hämtat postpaket
- vikt tvätt och tvättat några maskiner smutstvätt
- städat lite
- ätit långfrukost och hunnit läsa lite bok

Sen finns det såklart en lista på allt det jag/vi INTE hann med denna helgen, men det är väl bara att ta tag i det i veckan. Kanske. Om det blir någon "ledig" tid...

I lördags var det helt underbart väder: blå himmel, sol och helt vindstilla. Kändes som vår när jag var ute och red och det porlade i bäcken :-)
I söndags regnade det HELA dagen. Idag är det gråmulet och trist igen.
Ser ut som ett vrak idag. Vaknade strax efter 3 och efter det kunde jag inte somna om...
Jag tror jag kommer somna i soffan före kl 20 ikväll!

Inga kommentarer: