28 oktober 2010

Trampolin

Jaha, så fick man agera trampolin igen då. Var ju gräsänka så jag lät sovrumsdörren stå öppen så kunde katten komma in och sova om han ville. SOVA var tanken.
Först var han in och gosade, sen gick han och la sig (i gungstolen förmodligen). Tidigt imorse (halv fem - fem) hade han sovit klart. Då kom han in, skuttade runt lite på mig och gick sen runt och kollade om han lyckats väcka mig *mutter*. En kall nos och kattandedräkt i ansiktet. Viftade bort honom och han gick därifrån så jag fick sova en stund till.
Imorse ropade jag in honom när jag vaknat. Gissa om han ville gosa då? Nä, bara bus. Satte tänderna i armen... Men matten var inte på bushumör. Hon var bara trött :-)

Gårdagens middag var underbart god. Var ju gräsänka så jag orkade inte laga mig någon mat. Det blev varm choklad (med bäst före datum i augusti, men det verkade ju funka ändå ;-) ) och mackor plus pepparkakor och julmust. GOTT!! Lättlagat var det också ;-)

2 kommentarer:

C sa...

Hahaha, du verkar köra samma koncept som jag, när jag är gräsänka. Men som du skrev: Lättlagat ska det vara:-)

Ja visst är det underbart att vara trampolin. Så som jag har saknat det!! Nu stormtrivs jag igen. Finns väl en sak som kanske inte är det bästa - kattandedräkten. Hua! Kan ta död på det mesta!
Kramelikramis

G. sa...

Mmm, man vet ju att det varit döda möss därinne... inte undra på att det inte luktar myspys!
Uppskattade inte riktigt förfrågningen om leka lite mitt i natten. Hoppas jag inte puttade bort honom alltför våldsamt :-/ Man har ju liksom inte riktigt kontroll på armviftningar i sovande tillstånd...