19 oktober 2010

Hur kom jag hit?

FÅR man vara så här trött?!?
Skyller helt och hållet på det tråkiga höstvädret.
Det kan ju inte bero på att det är svårt att komma i säng i tid om kvällarna...

Höll på att bli en riktig vurpa igår. I skritt!! Red K's favoritväg, den längs ån, då han snubblade på en grästuva och på något sätt trasslade han in hoven i den och gick ner på knä. Det här är lugnt tänkte jag...tills han kanade lite till på frambenen, sträckte ut halsen framåt och tog i med hakan i backen lite samtidigt som mina fötter drog i backen. Jaha, nu välter vi visst hann jag tänka innan K plötsligt hade trasslat ut hovarna och tagit sig upp på benen igen. Nära, men vi klarade oss :-)

Har jag talat om att vi fångat 12 möss (samtidigt) i garaget? TOLV!! Måste vara en hel familj ;-)
Nere i ladan vid stallet har vi "bara" fångat 8-10 st totalt än. Såg åtminstone en till som var allt annat än död igår...

Nä, dags att göra lite nytta kanske!

2 kommentarer:

C sa...

Musuppfödning kanske? :-)
Your next business??? Hihi

G. sa...

Javisst. Eller levande kattmat kanske? Skickar omedelbums en låda. Hur många vill du ha? ;-)