22 oktober 2010

Kul kul

Vi har fått en femsiffrig bensinräkning. FEMSIFFRIG?!?!?!?!!!
Wohoo... inte. Inte kul alls. Vem bjussar på mat nästa månad? Någon?
Om jag helt plötsligt slutar blogga så beror det på att internetleverantören inte får betalt den här månaden ;-) Fattar inte hur det kunnat gå åt SÅ mycket bensin?! Visserligen har vi flyttat, men såååå långt är det inte mellan nya och gamla stället. Man skulle kunna tro att vi flyttat till Karesuando och pendlat emellan varje dag :-/

Så himla trött imorse. Konstaterade att "titta - där står ju ett rådjur i diket" sen tog det flera sekunder innan jag kom på att jag kanske borde bromsa lite. Utifall. Ytterligare några sekunder då tankeimpulsen snurrade runt, åkte vilse och så småningom hittade fram. Började bromsa ungefär när jag passerade rådjuret. Ja, ja man kan ju inte lyckas jämt... :-) Som tur är valde rådjuret att stå kvar i diket och jag är mycket tacksam för det.

3 kommentarer:

C sa...

Låter som att du borde ta bussen istället för bilen på mornarna:-/

G. sa...

Går ju ingen buss...bor för långt bort för sånt. Detta var INNAN man kommer dit där man kan kliver på bussen. Kan ju annars tolkas som att jag borde få betalda sovmorgnar!! ;-) Kanske ska försöka sälja in det hos cheferna?

G. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.