1 oktober 2010

Oktober redan!

Här går det undan. Man märkte knappt att sommaren tog slut och vips är det redan nästan vinter!!
Imorse var det minusgrader och frost på bilarna. Ja, inte den jag skulle åka i för den hade motorvärmare och kupéfläkt på.

Äntligen fredag!!! Ska bli skönt med helg så att man kan få jobba lite mer sammanhängande där hemma. Har inte blivit många knop gjorda i veckan. Har fortfarande samma tröja på mig på jobbet...men jag HAR faktiskt bytt tröjan under. Och jag SKA leta fram tröjorna så att jag har lite annat att välja på till nästa vecka!! Saknar fortfarande mina mysbyxor också, men det som göms i snö... lär väl hitta dem framåt våren eller så ;-)

Pucko verkar ha funnit sig tillrätta i alla fall. Igår kväll hörde vi slammer och brak från bottenvåningen, båda skyndar ner. Där nere strosar en katt runt och ser alldeles oskyldig ut. Med en jättedammtuss på nosen :-D
Undrar var han har varit någonstans?!

Ser verkligen fram emot när hantverkarna har varit där (förhoppningsvis är måndag sista dagen) och fixat det sista så att vi kan skura hela huset och slippa ha det så skitigt på golven.
Som det är nu är det skor på som gäller när man ska ner i källaren. Hantverkarna grisar ju ner som jag vet inte vad. Skoavtryck på nya vita mattan, sot överallt och sönderskrapat golv. Nej, jag tror inte jag kommer sakna dem ;-)

Idag börjar mitt nya liv. Jag ska sätta igång K igen!! Ska bli SÅÅÅÅ kul!
Kan knappt bärga mig tills jag får åka hem. Blir till att ta det lite lugnt i början för nu har han ju stått ett tag.
I helgen ska vi stolpa vinterhage så då är det ett steg närmare att få flytta hem honom :-)

Inga kommentarer: