25 oktober 2010

Igår ösregn, idag klarblå himmel

Nu är det bara ett antal meter tråd kvar, sen är vinterhagen klar! Redo att ta emot K och hans kompis :-) Insåg att matte hade mer energi än skruvdragaren. Hade det hängt bara på mig hade den varit helt klar nu!!
Uteboxen är klar förutom själva grinden. Eller klar och klar... det ska ju ströas och så, men jag menade att det finns väggar och det finns en öppning till hagen.
Pucko stormtrivs och tycker att det är jättekul/spännande att upptäcka allt. Han var lite kaxigare igår och gick på en ordentlig upptäcksfärd. Jag tror inte att han träffat på någon grannkatt än. Hoppas det mötet går bra! Hoppas ju att de kan komma överens och hjälpas åt med mössen. Men kan de inte samsas hoppas jag att Pucko vinner dispyten.
Han är SÅ trött om kvällarna. In hittar han inte riktigt så man får bära in honom om kvällen. Inne tittar han till matskålen, sen försvinner han upp till gungstolen och sover och sover :-)

Hann inte med någon ridning på hela helgen, men får vi bara klart så att jag kan ta hem K blir det lite lugnare på helgerna. Hoppas jag. Måste ju fortfarande köras ved och sen är det MASSOR att göra inne! Men då kanske man HINNER göra någonting inne istället för att bara ha dåligt samvete för att man inte hinner. Hoppas ju hinna med lite ridturer i dagsljus också. Det ser jag fram emot!!!

Inga kommentarer: