13 oktober 2010

Nummer 2 och storråttan

Mus nummer 2 död och flyttad ut ur huset.
Mus nummer ett sprang runt i tvättstugan (nu även badrum eftersom det riktiga badrummet ska rivas ut...) och blev infångad i fälla.
Mus nummer två gnagde sig igenom en handske som vi knölat in i hålet i garagedörren och självdog sen alldeles bredvid frysen. Behöver jag säga att jag är GLAD att det var A och inte jag som skulle till frysen igår!

I blivande sadelkammaren är det massor av musskit. Men det är också GIGANTISKA skitar där så vi misstänker att vi har en stoooor råtta :-/
Gissa en som knappt vågar stoppa in huvudet i sadelkammaren...
A köpte en råttbur igår så nu ska vi försöka locka in råttan där.

I helgen ska vi släppa ut katten till buffébordet! Han kommer ha möss att äta tills han kräks på möss :-S Matten hoppas att han aldrig ledsnar på smaken av mus. Gör han det kan han ju alltid döda dem och lägga dem på lager. I skogen någonstans. Inte hemma!

Har redan lite ångest för alla möss (vågar inte ens TÄNKA på RÅTTOR!) som kommer kunna gömma sig i höbalar och annat i vinter :-/
Gör inte Pucko ett bra jobb blir det stallkatter. Ja. KATTER. Flera stycken. Jag sponsrar gärna med torrfoder som stödutfodring om de bara håller kliniskt rent från möss!
Har någon undgått att jag inte gillar möss? Tror inte det :-)

3 kommentarer:

Frida sa...

jag kan komma och rycka nacken av dem!

G. sa...

Brrrrrr, du skojar va?! Alltså jag pratar om en råtta som skiter som en hare. Nästan. Råttburen är så stor att katten nästan skulle få plats i den!! :-S

Frida sa...

usch då. jag hanterar bara små söta vita labbmöss. de kan jag rycka nacken av. råttor däremot får nån annan ta hand om. de är ondsinta.