30 mars 2010

Mycket nu

Full rulle...
Nu är sista listerna till klädkammaren inköpta. Hur kan det komma sig att det behövs 2 karlar för att plocka fram 6m golvsockel på brädgården?!? Jag hade ju kunnat hämta dem själv... med ena lillfingret. Varken tungt eller svårt!
Blev lite sur på dem. Tydligen måste man ha en y-kromosom för att få handla där eller...?! :-@
Jag visste exakt vad jag ville ha eftersom vi redan köpt golvsockel och satt i taket så jag skulle ha likadana. Fanns såklart i 2 snarlika storlekar. Hmm, sa jag, äh jag tar den smala varianten. Den andra sitter i taket och den här ska vara vid golvet. "Har'u golvsockel i TAKET?! Går du i taket också höhöhöhö". Måttligt road var jag. Tog mina socklar och gick. Har de tråkigt om eftermiddagarna där eller? *morr*

När jag kom hem från stan fick ytterdörren stå öppen ett tag. Pucko blev sååå glad. Han sprang ut-in-ut-in-ut-in och sen ut. Traskade runt och kollade lite på tomten. Sen när han väl kom in igen stängde jag ytterdörren för det blir ju lite kallt i längden med en dörr på vid gavel. SÅ varmt är det ju inte ute än. Vad besviken han blev då! "Mjaaaaaaau!" Satt vid dörren och försökte stirra på den och mjaua så att den skulle öppna sig igen :-)

2 kommentarer:

C sa...

Du skulle ha stirrat på dem helt lugnt och allvarligt och sagt att du självklart går i taket:-)
Y-kromosomer har väl aldrig varit så bra som x-kromosomer!:-)

Lilla söta Pucko! Nu har han börjat få mersmak på utelivet:-) Foton, foton, foton tack!!
Syns id-tat bra??
Kramis

G. sa...

Ja, man hinner i alla fall läsa de 3 sista siffrorna. Ska försöka kolla när han sover nångång :-) Han är ju aldrig still!