15 mars 2010

Rusta

Rustandet av klädkammaren går nu på sparlåga. Sambon måste fixa sina saker innan jag kan fortsätta. Mycket gör jag, men när det kommer till eldosor och strömförandekablar så är det tvärstopp. Kan inte. Vill inte. Vill inte ens att sambon ska pilla på dem. Igår skulle han KÄNNA på en potentiellt strömförande kontakt som han TRODDE inte var strömförande.
Behöver jag säga att jag blev upprörd ;-)
INTE KÄNNA!!! :-@

Så nu väntar jag på att sambon ska få tid att fixa elen så att jag kan fortsätta sen :-)
Är så mycket kablar i klädkammaren att den nästan borde kallas kabelkammaren istället...
Tog LÅNG tid att få loss alla kablar från väggen men igår blev det klart!
En vägg är klar för spackling nu, men avvaktar att resten av väggarna också ska bli spacklingsklara.

Gammalt hus. Inga raka väggar någonstans. Är lite avundsjuk på folk som har raka väggar :-)
Ett ex: Vid dörrposten skiljer det flera cm upptill jämfört med nertill. Upptill räcker det att sätta en gipsskiva för att komma i höjd med dörrposten, medan nertill går det åt...2,5.

När man tycker att man är dålig på det här med att renovera så kan man alltid titta på fuskbyggarna (onsdagar, TV4 kl 21). Allt man gör blir ju bättre än där i alla fall!! :-)

3 kommentarer:

C sa...

Hade tänkt hälsa på, på lördag, men hörde att sambon jobbar...Annars bor det ju en elektriker här:-)

G. sa...

Å ska ni till civiliserade trakter i helgen :-D
Typiskt att A jämt jobbar när det händer roliga saker :-(

G. sa...

Min hobbyelektriker gör sitt bästa för att hålla min "elfobi" aktuell genom att ta på kablar etc och LÅTSAS få en stöt. Kul? Nääe