10 mars 2010

Vår!

Våren är här!! Solen och det vackra vädret bara fortsätter och fortsätter!
Snön töar för fullt och ridturerna är helt underbara! Fortfarande kanonunderlag på vägarna. Mitt på börjar asfalten kika fram och på vissa vägar har det töat massor. Så här ser det ut på vissa ställen :-)



Jag tror att hästarna njuter också för varenda dag nu har de stått och njutit i solskenet och K känns så glad när man rider. Han har fått sån kondition också! Kondition plus vilja gör att man som ryttare själv måste lista ut när han borde vara trött och när man borde lägga in en skrittpaus. Vore han trav- eller galopphäst skulle han springa tills han dog tror jag :-/
Fortsätter det att töa i den här takten kanske man snart kan få rida i skogen?! Ok, lite överoptimistiskt kanske...

Det är verkligen jätteskönt att kunna rida i dagsljus!! Går lite småtrögt på jobbfronten. Har inte jättemånga ansökningar inne, men ett tiotal är det nog i alla fall. Vet inte hur jag ska göra. Ska man ändra inriktning och söka ett jobb "vilket-som-helst"? Eller ska man fortsätta och tålmodigt söka de jobb man utbildat sig för? Är ju viktigt att inte vara borta från branschen för länge så söker jag någonting annat lär det bli svårt att komma tillbaka. Tur i alla fall att man trivs så bra hemma att det inte går någon nöd på en att vara arbetssökande ;-)

Att passa Pucko är mer eller mindre en heltidssysselsättning. HOPPAS att han snart kan vara ute lite längre stunder!! Han behöver det. VERKLIGEN!

Han får inte vara på det här bordet så...undrar hur han kom DIT?!??

Just i skrivande stund försöker han klättra i bokhyllan i datorrummet *suckar* GE MIG RIKTIG VÅRVÄRME NUUU så jag kan slänga ut honom någon timme eller två ;-)

Inga kommentarer: