10 februari 2009

Måndagseftermiddagen

Först sken solen och det var kanonfint väder!

Sen på slutet av ridturen gick solen ner och istället lyste fullmånen upp nästan lika bra som solen gjort tidigare. Blev en mysig sväng i skogen igår :-)

Ett tag i skogen längde jag tygeln helt och hållet och tänkte "nu får han gå som han vill". Det "hörde" han!! Började trava mitt ute i skogen. Tokstollen... hur han vill tänkte jag faktiskt, inte hur fort han vill... Hur man än gör så vill han alltid mer ;-)
Sa att han fick trava på vägen - då blev det trav på lång tygel några steg, sen låtsades han rolla lite för att lägga in lite galopp. Saktade ner min glada häst till trav igen :-)
Vi skrämde nog en busschaufför lite igår också... Jag hade hoppat av och gick sista 800 m hem. Blöt efter alla snöduschar i skogen och kall. På långt håll såg både jag och K bussen komma. Precis efter ett backkrön möttes vi och med tanke på hastigheten tror jag inte han sett oss förrän han kom över krönet. Tur att K är väldigt trafiksäker!! Han brydde sig inte nämnvärt om bussen som rullade förbi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad de verkar köra som galningar där. Tur att du alltid är så "reflexifierad":-)...och att K är så trafiksäker!!

G. sa...

Ja, vi ser ut som julgranar om kvällarna :-) K har flest reflexer, men jag lyser nog rätt bra jag med!