24 februari 2009

Jobb o jobb o jobb

Idag är det bara jobb hela långa dagen. Igår däremot red jag ut en sväng och var helt inne i min egen lilla värld och var såå glad att han töltade så himla bra.
Helt plötsligt – från ett tempo som var strax över medel – så gjorde K tvärhalt. Med rumpan in under sig och utan att jag sagt ett pip om att stanna. Ni som känner K vet ju hur osannolik en spontanhalt är ;-) Varför ska man göra någonting annat än att springa?!?
En mycket förvånad matte såg sig omkring och där bara 10 meter framför oss travade en älg iväg, blängandes på oss!
Tur att den blev rädd och inte arg!
De är ju rätt coola djur. Synd att jag inte hade kameran med mig :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att han ändå stannade och inte fick för sig att köra speedpass eller något i den stilen;-)

G. sa...

Nä, då hade vi krockat! Tror att både älgen och K blev glatt överraskade för att inte tala om matten... ;-)