25 februari 2009

Bil och cykelgnäll

Måste bara få klaga lite på cyklisterna i stan. De har ju inget trafikvett alls?!??
Om det finns en cykelbana, både plogad och sandad, alldeles bredvid bilvägen - VARFÖR inte använda den istället för att cykla på bilvägen som är smal så det räcker ändå. Tillräckligt smal för att inte 2 bilar och en cykel ska rymmas i bredd...

Igår när jag åkte hem (i värsta rusningstrafiken dessutom) cyklar en tjej på bilvägen alldeles intill cykelvägen där övriga cyklister höll sig. Efter en del mötande trafik så kunde äntligen bilen framför och jag köra om cyklisten. Höll ut lagom mkt för att inte repa sidospegeln, man är ju rädd om bilen ;-)
Sen blev det rött. Vad gör idioten på cykel om inte cyklar om på vänster sida och fortsätter sen cykla på bilvägen även efter korsningen...
När jag kom upp bakom hängde jag mig på tutan *mkt irriterad och väldigt anti-cyklister*. Vad händer?! Inte ett skit! Tutan fungerade inte!!! Gissa om jag blev arg... :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha är inte det typiskt!!

Men skönt att du tar upp problemet;-) Nu fattar du varför jag lämnade cykelstaden! Tror jag hade fått en hjärtattack vid ett sådant där tillfälle annars, för det gör ju en helt g a l e n.
Hmm, eftersom cykelbanorna oftast är tomma då cyklisterna håller sig på vägarna...kanske man kan börja köra bil på cykelbanorna istället?

G. sa...

Ja, why not! Där är ju nästan tomt... fast det FINNS cyklister som sköter sig också. De är bara väldigt sällsynta...

Anonym sa...

Jag har monterat bort tutan på den bilen du körde... Det var ju min bil och jag vill ju inte att den ska få dåligt rykte när du lånar den... Lugn och fiin. Man ska krama varandra i trafiken! :-)

Anonym sa...

A: Tsss tror jag inte ett dyft på! Dessutom är det endast när jag kör den som den går lagligt... ;-)
Hahaha
Krama varandra i trafiken...?? Släng dig i väggen! ;-)

Anonym sa...

Krama varandra i trafiken? Hmm, vilken planet lever du på? Här ska inte kramas nåt inte!!!
Tuta och kör...Total anarki!

;-)

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt att man ska krama varandra i trafiken... Ibland skulle jag vilja krama ihjäl mina medtrafikanter! :-)

Anonym sa...

Haha, ska vara det då!;-)

G. sa...

A: Du får väl inte krama andra heller! ;-) Håll dig till mig du :-D

Frida sa...

Cykelbanorna må SE fina ut, men i själva verket är de isiga och spåriga som f-n. Så när man har bråttom (som jag alltid har) så cyklar man dödsföraktande på bilvägen, trots att man inser att det irriterar skiten ur bilisterna.

/en cyklists försvarstal