15 januari 2016

Vinter

Imorse var det 23 minus. Jag är glad att vi hade brandskyddsutbildningen utomhus igår (-16) och inte idag! Resten av familjen är hemma och tittar på film idag. En vabbar och den andra hade 39 graders feber igår kväll.
Blev ingen ridning igår kväll heller för det var 19 minus och jag vägrar rida när det är så kallt att näsborrarna klibbar ihop när man går ut... JAG VILL RIDA! Kan det aldrig vara LAGOM?! 5-10 minus och vindstilla. Vad är det för fel på det?! Så vill jag ha det varje dag :-D


Vaknade tidigt av att en familjemedlem ropade "mamma" och hostade och den andra snarkade. Så jag gav upp försöket att sova och åkte tidigare till jobbet. Ju tidigare man kommer hit, desto tidigare får man ju komma hem. Skönt att vara ensam på jobbet ett bra tag också!


På måndag är det min tur att vara hemma om han fortfarande är sjuk. Det är kluvet. Jätteskönt att få vara hemma lite, men det blir ju så tomt och tråkigt i lönekuvertet... men det kan inte hjälpas. Är man sjuk så är man.


Idag ska jag iväg och äta lunch med mormor. Ska bli så kul! Sen börjar ju snart vabruari och man lär väl ligga däckad i någon förkylning eller liknande och då kan jag ju inte åka dit.
Nä, dags att dra igång dagens projekt! Freeeedaaaag!!

Inga kommentarer: