14 januari 2016

Om att rida eller inte rida

Igår kväll skulle jag rida. Drygt 10 minus och det blåste halvstorm vilket gjorde att kyleffekten var enorm och det kändes snarare som 30 minus. Nej, jag red inte igår. Heller. :-(
Visst har jag bett om kyla och snö, men det kan väl vara lite lagom?? Det blåste rätt igenom alla kläder igår. Helt omöjligt att klä sig så man inte förfryser sig!
Nytt försök ikväll. Eller så får jag ge mig till tåls till i helgen och passa på mitt på dagen om det är lite varmare mindre kallt då.


Idag har jag med så mycket kläder att jag kommer se ut som en michelingubbe. Ska ha brandsäkerhetsövning efter lunch idag och jag vill inte frysa... Hoppas det är vindstilla så blir det riktigt ok.


Emil hade ont i pannan imorse. Ingen feber och hyfsat pigg så det fick bli förskolan i alla fall. Hoppas att det inte är huvudvärk på riktigt... svårt att veta! Nåja, han går ju en ganska kort dag i alla fall eftersom hans pappa hämtar honom. Vore trevligt med en komplett januarilön innan vabruari drar igång... Håll tummarna!

Inga kommentarer: