7 januari 2016

Saker jag gillar (obs, saker - inte djur eller människor)

1. Min termosmugg
Den håller drycken varm LÄNGE. Mycket längre än man tror. Helt suverän att ha med sig i bilen, till jobbet mm. Man har varmt te hela dagen, även om man inte hinner dricka det på morgonen :-)


2. Min sydväst
Jag HATAR att bli genomblöt i håret av hällregn, som rinner ner innanför kragen och gör en blöt på ryggen. Med sydvästen så är det helt ok att gå ut även i ösregn. Det är inte alls lika motigt att gå ner och kvällsfodra etc med den på sig.


3. Min säng
Finns det någonting skönare än att krypa ner under täcket i sängen? Extra skön är den såklart på morgonen när väckarklockan ringer och man inte alls vill gå upp.


4. Mina tofflor
Är jag kall om fötterna så fryser hela jag. Mina tofflor används varenda dag mellan september och maj. Juni - augusti används de beroende på tid på dygnet och temperatur.


5. Vattenburen värme
Hur skönt är det inte att kunna peta in några vedträn och så plocka ut maxvärme på elementen i huset när det är kyliga dagar! Blir så himla skön värme i huset med vattenburen värme.

Inga kommentarer: