8 januari 2016

Den där Ed...

Hela jullovet har vi haft "Ed" hemma hos oss. Han är den som varit olydig och gjort dumma saker.
Emils Ed. Han som fick låna Emils gummistövlar när Emil klädde på sig vinterskorna.
För att undvika eventuella missförstånd berättade jag om denna "Ed" på förskolan igår morse. Det finns nämligen en liten Ed på förskolan också... så det är ju som bäddat för missförstånd: Gjorde du det här? Nä, det var Ed. Och så får den riktiga Ed skit för nåt som "låtsas-Ed" har gjort ;-)


Det är lite synd att det nästan bara är killar på förskolan. Jag hade gärna sett att det var lite mer blandat faktiskt. Jag tror att det blir bättre klimat då. Nu är det lite mycket knuffande, slängande av saker och sånt. Undrar varför flickor oftast är så mycket lugnare? Vi har ju inte direkt uppmuntrat Emil att vara vild och "pojkaktig".


Äntligen är det fredag. Imorgon är det julgransplundring som Emil ser fram emot.
Lekar, dans, bus och godis. Själv ser jag fram emot sovmorgon. (Ja, den tvåbenta väckarklockan har vi ju, men den piper inte riktigt lika tidigt som mobilen i alla fall ;-) )






Onödigt vetande: Nu har jag firat exakt en tredjedel av mina julaftnar utan pappa. 13 år.

Inga kommentarer: