25 januari 2016

En fullspäckad helg

Alltså det här med att motionera... jag hinner ALDRIG gå en promenad... eller träna på nåt annat "vanligt" sätt. I lördags gjorde vi ärenden på stan och sen var vi på dop med fika i määäängder!
Gosade en stund med lilla Molly och övervägde starkt att inte lämna tillbaka henne till föräldrarna utan ta med henne hem ;-)
Igår var vi ut och åkte pulka/snow racer/ spark och försökte få Emil att åka lite skidor. Sen packade vi drygt fem kubikmeter ved och körde in. Eller...först kördes alla tompallar ut och sen packade vi i ved och så körde vi in de fyllda pallarna i huset. Efter det packade jag 50 kg hösilage till hästarna i flera IKEA-kassar. In och åt lite och efter maten hann jag städa övervåningen under tiden som Emil badade med sin far. Eller pappan badade inte, han vaktade sonen. Sen ut och red båda hästarna i mörkret. Efter det var det ju sovdags. Jag FÖRSTÅR inte hur man ska hinna med att motionera?!??
Jag behöver mer "fritid" för att hinna sånt. Man måste ju få sova lite också...


Idag har jag mest förberett morgondagen på jobbet. Jag är sååå trött. Ikväll blir det ridförbud. Ska ta en lugn kväll ikväll, hinna sitta lite i soffan och lägga mig tidigt. Imorgon är det internrevision.


Emil säger så roliga saker: "För faaan" tycker hans far är jätteroligt. Jag tycker det låter lite illa jag. "Dumheter" säger han också ibland. Han påstår att det är en av dagisfröknarna som säger så.

Inga kommentarer: