15 januari 2016

För 21 år sen

För 21 år sen (januari 1995) träffade jag min bästa vän. Kärlek vid första ögonkastet.
Han med de finaste ögonen och största hjärtat.
Så snäll och vänlig och klok.
Tillbringade MÅNGA timmar med att borsta, pyssla och umgås. Fick vara hästskötare på SM och NM mm och har gått långpromenader i bland annat Orsa och i Seljord (Norge). Badat honom, putsat grejer inför tävlingar, gjort i ordning honom. Handbetat honom i dikena när han hade käkfraktur. Fångat honom i hagen efter en skada i munnen då han inte litade på någon annan än mig och bara om jag kom utan grimma.
För 14,5 år sen fick jag rida honom första gången. Ut och skritta/trava igång honom efter en utläkt skada. Det var på min 25-årsdag!
För 12,5 år sen fick jag möjligheten att köpa honom. Kolbrúnn. Min bästa vän som i år blir 28 år.
Som finns i två upplagor; sommarhästen och vinterhästen. Vinterhästen kan nästan inte skritta hemåt. Han har så mycket spring i benen att han vill springa hela tiden. Energi så det sprutar ur öronen! Sommarhästen är betydligt lugnare även om den varianten också kan tända till och vara riktigt pigg.
Hoppas han får fortsätta att berika mitt liv i många många år till! Han kommer ALDRIG att bli till salu!

Inga kommentarer: