1 december 2015

Äntligen december och lite snö!

Igår morse hade årets första snö kommit. Det var vitt ute.
Ögonen lyste på Emil när han såg det.
Sen blev det ännu mer "wow" när vi såg stora granar med ljus på vägen till förskolan :-)


Igår var det grötkväll på förskolan med tomtegröt och skinkmacka och barnen sjöng för oss.
Efteråt lekte barnen uppe på scenen. Emil spanade in den stora tjejen (kan väl ha varit 8-10 någonting), henne följde han efter och strax därpå höll han henne i handen och var hennes medhjälpare när de busade. Vår lilla tjejtjusare. Han säger ju "Jag vill ha ALLA flickorna" när han tittar på Saltkråkan. Hahahaha. Vi lär få det jobbigt när han blir tonåring ;-)




Vanligaste frasen just nu: Jag slog illa mig. Emils kombination av jag slog mig och jag gjorde illa mig.
Sen har pappan lärt honom ett spännande ord: Pillevicken. Eller som Emil säger ibland, pickevicken.




Emil såg farfars paket och är nu lite upprörd att han inte fick ge det till farfar. Emil och jag var nämligen inte med när de firade farfar. De firade bara familjen. Emil har flera gånger frågat var farfars paket är och köper inte riktigt att pappa gav farfar paketet.
Idag fyller farmor år, men även hon firas bara av familjen så den här gången har vi inte talat om för Emil att farmor fyller så han slipper bli besviken att vi inte får fira henne.


Idag ska jag HEM direkt efter jobbet. Skönt! Inget spring på ICA och inget julklappsinköp.
Är färdig med julklapparna nu och det är SÅ skönt. Ska bara slå in dem :-)





Inga kommentarer: