23 november 2015

Lagen om alltings jävlighet...

Imorse vaknade jag i god tid för en gångs skull. Fint, då kommer vi i tid till förskolan och till jobbet trodde jag naivt. Emil ville inte vakna, sen ville han bli kliad på ryggen, sen slog han huvudet i betongväggen när jag frågade om han ville torka munnen efter tandborstningen och han kastade sig baklänges istället för att svara. Så lite lätt försenade klädde vi på oss och gick ut till bilen.
Rullade ner till stallet för att morgonfodra och hann konstatera att "ubåten" lyser.
En fyrkantig farkost med propeller och periskop. Konsulterade sambon och fick bekräftat att min misstanke stämde. Tomt på kylarvätska. (Vad är det för fel på att skriva kylarvätska där istället för att rita någonting som inte ens påminner om kylarvätska???)
Kolmörkt ute. Extraljusstag som sitter fast i motorhuven. Suck och pust.
Körde upp till garaget eftersom där finns en bra lampa utanför. Tji fick jag. Kolsvart. In i garaget och jorå den var tänd. Släckte och tände igen på knappen. Fortfarande mörkt utanför. Letade fram en ficklampa i garaget och kunde med assistans från sambon montera bort stagen och frigöra motorhuven. Helt slut i kylarvätskebehållaren. I med kylarvätska. Sa jag att det var kolsvart och jag behövde hålla dunken med båda händerna? Helt plötsligt var det överfullt. Suck igen. Jaja, nu är det ju inte TOMT i alla fall resonerade jag och drämde igen huven och struntade i att montera dit stagen (ingen fara, blir bara lite skakig ljusbild när man kör). Hivade in 2 dunkar kylarvätska i bagageutrymmet och tänkte att nu borde jag komma hem i alla fall även om det är läckage någonstans. Satte mig i bilen och lade i backen. DÅ tändes den förb...ade lampj..veln. Man kan nästan tro att den har humor...
Så vi anlände till förskolan sisådär 20 min senare än vi borde och jag kunde inte äta frukost i bilen eftersom jag inte hade lust att hålla i någon macka med glykolkladdiga fingrar. Måndagmorgon. Japp, då var det ny vecka igen då.

Inga kommentarer: