2 december 2015

Hästarna

Det är jobbigt att ha så svårbehandlade hästar.
Kolan stod lös i stallgången igår. Satte på en grimma för säkerhets skull. Stoppade in avmaskningssprutan i munnen. Inte minsta tillstymmelse till protest. Tryckte ut pastan och han smaskade snällt i sig den utan att spilla en droppe. Tog av grimman som jag aldrig behövde hålla i. Sa åt honom att gå in i boxen igen vilket han gjorde.
Satte på Brellir grimman, svabbade hans öra med en bomullstuss. Han stod med sänkt huvud och bara njöt. När jag slutade höll han huvudet mot mitt ben. Lirkade av grimman och kunde konstatera att det här hade ju nästan Emil kunnat klara av... ;-) Bästa hästarna!


Idag jobbar jag här på jobbet, imorgon jobbar jag hemifrån. Me like! Snart är jag klar med registreringen (tyvärr). Jaja, vad är väl en bal på slottet?! Kanske kommer nya arbetsuppgifter (läs:byråkrati) som man kan utföra hemifrån med fördel.



Inga kommentarer: