30 december 2015

Årskrönika 2015

Jag tog lite jullov från bloggandet också som ni kanske märkte, men här är i alla fall en liten årskrönika för 2015. 
I januari lyckades jag tappa min mobil i snön när jag galopperade på stubbåkern. Efter låååång tids letande (och krattande) hittade vi den till slut.
I februari vabbade vi en massa. Både magsjuka och förkylningar. Jag fick till lite passläggning på plogad bana på stubbåkern. Det gillade både jag och Kolan :-)
I mars hade Brellir svullet öga, jag fick magkatarr (igen) och vabbandet fortsatte.
I april var vi iväg på Emils första husvagnssemester, Emil uppfann två egna svordomar: battaluula och halkadurra och vi fick låna en 8-tons grävmaskin som vi använde flitigt.
I maj fick Emil sin första fästing (på halsen) och vi fortsatte gräva damm med grävmaskinen.
Juni började med sjösjuka efter en helg i skyliften då jag målade hela framsidan (norrsidan) av ladugården plus framsidan av magasinet. Vår avloppsanläggning blev klar och midsommar firades inomhus med mamma och svärföräldrarna (drygt 10 grader och mulet).
I juli kom sommaren med värmebölja (i alla fall 2 dagar när sambon och Emil hade semester och jag jobbade...) och så småningom fick även jag lite semester.
Vi avslutade första semesterperioden med en premiärkräftskiva i magasinet i början av augusti och påbörjade nästa semesterperiod med en tripp till Kolmården i slutet av augusti. Emil fyllde 3 år och vi tillbringade hans födelsedag på Leos lekland (i princip själva, eftersom det var en vanlig vardag).
I september kraschlandade jag och Brellir på grusvägen efter att han snubblat och så provade vi Linas barnkasse en vecka.
I oktober kom det björn på besök till våra trakter och vi var på 102-årskalas.
I november var Emil, hans mormor och jag till Leos lekland och det blev regnperiod i Sverige. Vintervilan inleddes i och med regnet.
I december lyckades jag med konststycket att ramla i två trappor samma dag. Vrickade bara foten en gång dock.

Det var år 2015 i väldigt korta drag. Gott nytt 2016!

Inga kommentarer: