11 december 2015

Provar någonting nytt idag (brukar inte åka magsjuk till jobbet men någon gång ska vara den första)

Igår hade jag lite ont i magen hela förmiddagen. Misstänkte magkatarr eftersom det är lite mycket på jobbet och så fick jag vabba oplanerat i förrgår. Tänkte att det går nog över med lunchen. Blev mycket riktigt bättre med lite lunch i magen. Ett tag. Sen insåg jag att jag var jättemagsjuk... på jobbet. Hoppsan hejsan. Valde att jobba klart i alla fall. Jag var ju liksom redan här och hade ju toalett inom räckhåll.


Idag är jag på jobbet igen. Jag VET att man inte ska, men de andra är ju inte så hänsynsfulla själva utan kommer till jobbet dyngförkylda istället för att hålla sig hemma så jag har inte jättedåligt samvete. Som man behandlar andra blir man behandlad själv...
Chefen vet om det för jag mailade honom och frågade om jag kunde få jobba hemifrån om jag inte fixade bilresan in till jobbet. Han tyckte det var ok vilket som, om jag ville jobba hemifrån eller komma in till jobbet. Det han tyckte var viktigast var att jag skulle bli frisk till på måndag då vi ska på julbord. Hahaha. Jorå, det är min plan också!


Gårdagens middag bestod av 3 smörgåsrån och så har jag ätit en likadan frukost idag.
Fascinerande att jag inte ens är det minsta hungrig! Misstänker att jag inte är riktigt frisk än...
Till lunch blir det kyckling och ris. Inga kryddor mer än lite salt. Håller tummarna för att det funkar.


När kommer den där vintern egentligen?! Runt 10 grader, mulet, regn och mörker är lite småtrist i längden faktiskt!

Inga kommentarer: