28 maj 2015

Blommor

Det blommar därhemma!
Päronträdet har blommat någon vecka, äppelträden blommar som finast just nu och syrenen har précis börjat slå ut. Igår körde jag ut grävmaskinen till dammen, gick hem med Emil, badade och nattade honom och sen tittade jag till hästarna. Ignorerade att det var toppenridväder och gick in och la mig för att sova istället. Tråkigt, men det här med att sova för lite hela tiden fungerar inte så jättebra i längden.


Imorgon är jag i alla fall ledig. Föräldraledig. Men det är inte så flashigt som det låter för så snart som skyliften är ledig och möjlig att hämta börjar slavarbetet hemmavid. Ska man hinna allting på en helg så gäller det att ligga i... Men skönt att få lite sovmorgon i alla fall!
Emil hade sovit till 8 imorse. Hoppas att han gör det imorgon bitti också!!


Nä, nu måste jag passa centrifugen så det får bli ett kort inlägg det här. Måste ta vattenfasen direkt, annars blandar den sig med kloroformfasen om den får stå. Men det visste ni väl redan ;-) :-P

Inga kommentarer: