26 maj 2015

Är det bara tisdag?!

Jag är trött som om det vore fredag eftermiddag och det är bara tisdag morgon...
Kortvecka denna vecka. På fredag är det planeringsdag på förskolan så då är jag hemma med Emil. Ja, det är planeringsdag även på torsdagen, men då är det sambon som är hemma.


I helgen är det inbokat skylift så det blir ingen vilohelg direkt... Jag ska måla norra långsidan av ladugården, det ska kittas (och målas såklart) fönster (pga fågeljäv... jag menar fåglar som pickat bort kittet på våra nyrenoverade fönster) på logen, dvs halvvägs till himlen och omöjligt att utföra utan skylift. Tegelpannor ska kollas, det ska byggas för ännu mer vid nocken på ladugården eftersom kajorna hittade hål i eternitskivorna längre ner och har klämt sig/hasat sig upp till nocken och byggt bo trots att vi täckt för med nät. Det ska läggas nät på drängstugeskorstenen.
Sen får vi se om vi hinner någonting mer.


Igår skulle vi bara ta en lugn kväll. Vi kom in strax efter 21:30... så det var inte mycket kväll kvar att ta det lugnt på! Känns som att tv-soffan lockar ikväll, men jag skulle även vilja hinna rida Kolan. Får se hur mycket ork det finns att uppbringa :-)


Hittade ett recept som jag vill provbaka. Frågan är när... Inte idag i alla fall!
Dags att dra igång arbetet. Snart är det ju hemgång!

Inga kommentarer: