1 juni 2015

Gungeligung

Är sjösjuk idag. Så fort jag sitter stilla så snurrar allt. Spännande...
Tillbringade en stor del av helgen i korgen på en skylift med en rödfärgspensel i näven.
Inte på lördagen för då var det monsunregn och vi passade på att "power nappa" 2 timmar mitt på dagen när Emil sov. Hoppsan då... men det behövdes nog!
Hela norrsidan av ladugården är nu rödfärgad (det är framsidan). Sen var jag ju klar på söndag eftermiddag och började se mig omkring och upptäckte ett till projekt.
Sambon skakade på huvudet och tyckte att jag var helt galen.
Jag råkade måla hela framsidan på magasinet också... :-P
Så nu ser det mycket fräschare ut när man tittar ut från köket.
Priset för det: lite ont i axeln, träningsvärk i högerarmen och en aningen sjösjuk. Men det går ju över :-)


Blev ingen ridning alls i helgen eftersom de stunder jag inte målade så var det ju monsunregn.
Hästarna fick stå inne hela lördag eftermiddag så de slapp det värsta ovädret.


Nu ska jag jobba några dagar och vila upp mig lite för nästa helg står storrengöring av stallet med högtryckstvätten på agendan. Lär bli en tuff helg för högerarmen det med ;-)



Inga kommentarer: