22 maj 2015

Torsdag igen?

Jag trodde att det var torsdag i tisdags (gissa om jag blev besviken...). Sen trodde jag att det var torsdag i onsdags. Igår VAR det torsdag, men jag var ändå övertygad om att det var onsdag. Mysko! Men IDAG är det i alla fall FREDAG!! Det har jag koll på! ;-)


Skulle försöka få med mig grabbarna in när middagen var klar. Emil ville inte alls gå in. (Han skulle nog gärna vara ute minst 12 timmar om dagen ;-) ) Så jag upplyste honom om middagen som bestod av hemgjorda hamburgare. Då blev det minsann annat ljud i skällan. Ögonbrynen åkte upp halvvägs i pannan "hambujjare?! ja lill ha hambujjare. ja längta det" och så knatade han ivrigt mot ytterdörren hållandes min hand. Tänk om det var så enkelt att få med honom in jämt :-P
Nu var det andra gången i hans liv som vi åt hamburgare hemma, men de har fått det på förskolan för inte alltför länge sen. Tydligen gillar han det!


Klippte lite gräs igår. Det växer så det knakar nu efter allt regn och nu när det blivit lite varmare (läs: mindre skitkallt).


Hann med en lugn sväng (ja, vi töltade, travade och galopperade också, men jag menade lugn på kravfronten) längs ån med gammelhästen igår kväll och ett kort men intensivt ridpass med ynglingen (som inte är så ung längre utan snarare medelålders) i paddocken. Fokus låg på sidförande och att göra snygga halter. Gick riktigt bra.
Han är ju sååå rolig att jobba med för det händer saker. Hela tiden! Han lyssnar, är lyhörd och försöker. Sen blir det ju missförstånd ibland såklart, men förstår han så försöker han verkligen.
Ikväll eller i helgen måste jag försöka få till ett lite längre konditionspass på Brellir.

Inga kommentarer: