21 maj 2015

ÄNTLIGEN!

Nu verkar det vara slut på regnvädret. Jippiiiii.
Igår fick jag ÄNTLIGEN rida lite!!! Inte ridit sen i fredags kväll... men igår vid 21-tiden var det möjligt! Hann/orkade bara rida Brellir, så ikväll är det Kolans tur. (Om jag inte har dött tröttdöden då... gäspar konstant och är skittrött :-/)
Märktes att han stått i 5 dygn. Att det ska vara så svårt att få till lite tid till ridning :-/
Tänk om man kunde jobba deltid. Få åka hem 2 timmar tidigare 3 dagar i veckan... men ingen idé att drömma om sånt. Bara att försöka klämma in så mycket (läs: lite) ridning det går/jag orkar.


Igår badade sambon Emil. Vatten pappa, sa Emil. Mmm, tyckte sambon. Men VATTEN pappa, sa Emil igen. När sambon fick blöta fötter insåg han...att Emil pratade om vatten utanför duschkabinen... :-P Luckan till vår gamla tvättmaskin (den som jag har till hästtäcken, mattor och annat) hade flugit upp under körning och ut forsade vatten över hela tvättstugegolvet. Det var ju DET han försökte säga :-)




Mer till ordlistan (som jag glömt bort tidigare, eller som jag redan skrivit?)
ställa upp mig - lyfta upp mig
Får jag gå bordet? - Får jag gå ifrån bordet?
Grävmahin - Grävmaskin
Hyll dig hälv - Skyll dig själv
moppecykel - motorcykel (jag kallade alla motorcyklar för moppar när han inte kunde säga motorcykel förut så nu kallar han dem moppecyklar)




Han pratar konstant och ibland byter han ämne tre fyra gånger i samma mening! Det är inte alltid lätt att hänga med ;-)
Imorse lämnade jag honom hos dagmamman, fick en kram och en puss och så sa han ses morron. Haha, nja...fast det känns väl kanske så när man är en liten plutt? Han sover ju lite efter lunch så det blir ju nästan som en ny dag för honom.


Underbart väder idag!! Satt alldeles ensam på uteplatsen på förmiddagsfikat. Så skönt att få sitta där och tanka lite energi! Sol, värme, grönska och fågelkvitter... Om man bara kunde frysa tiden nu! Vill ha mer av maj!!!

Inga kommentarer: