27 mars 2015

Äntligen fredag!!

Var hyfsat pigg när väckarklockan ringde imorse. 10 minuter senare hade den känslan hunnit gå över.
Antagligen blev kroppen bara lite chockad och hann inte tala om att den var trött ;-)


Idag blir det en dag på arbetsplatsen. Fast ska jobba med samma sak som hemifrån. Behöver däremot kolla upp lite detaljer på jobbet plus att det känns mindre "skolkigt" att jobba här en fredag än hemifrån. Jag är dum, jag vet, för jag hinner ju mer hemifrån än när jag sitter på jobbet och gör samma sak. Så egentligen är det win-win för oss alla.


Imorgon ska jag ta med mig Emil ut och leta reda på lite påskris. Kanske hinner med en långpromenad med fika också om vi har tur. Ska ju bli varmt och skönt väder :-)
Hoppas på lite eftermiddagsridning om sambon blivit klar med sitt och kan vara med Emil en stund.
Måste ju utnyttja den här lördagen så mycket det bara går!


Blir spännande att se när vår grävarentreprenör kommer och fixar skitbrunnen. På onsdag ska det nya systemet vara i bruk, annars får vi vite. Känns ju sisådär...men han kanske jobbar hela helgen - vad vet jag?!
Ska bli skönt att kunna bocka av det på listan sen i alla fall. Sen hoppas jag att resten av de stooora utgifterna är såna som vi kan planera in att göra när det passar oss och inte kommer som krav utifrån.




Dagens väder: Regn, gråmulet, 4 grader.
Hästarna stod inne i natt, men sen puffade jag ut dem i regnvädret imorse. Kolan försökte gömma sig i hörnet av boxen. Jag tror att han hade kollat ut genom fönstret och sett att det regnade ;-)


Uppdatering: Jag ska på möte. Klockan 10. I ett annat hus en bit bort. Det regnar. Inget paraply. Tur att det är fredag i alla fall!!

Inga kommentarer: