25 mars 2015

På jobbet igen

Efter 2 arbetsdagar hemma är jag nu på jobbet igen och jobbar härifrån.
Mycket mer ineffektivt, när det kommer in folk och tjattrar i örat på en flera gånger.
Överväger om jag kanske kan jobba hemifrån även imorgon :-P


Har en del att kolla upp under eftermiddagen, sånt som inte kan göras hemifrån. Så jag ska nog fokusera på det så länge :-)


Igår tog jag 2 lite längre pauser från hemmaarbetandet. Red Brellir en längre konditionsrunda (längs med ån, genom skogen och på en längre grusväg) och Kolan en mysrunda i skogen.
Blev lite mindre mysigt mot slutet då jag upptäckte att vildsvinen som bökat runt överallt i skogen bakom oss har bökat så nära min sommarhage som 5-10 meter.
Så igår kopplade vi in ström till sommarhagen. Allt för att hindra dem att böka sönder inne i hagen.
Hoppas vildsvin är lika strömkänsliga som vanliga grisar!
Å hoppas att de inte hittar hem till vår trädgård. Inte för att den är så mycket att skryta med, men den lilla tomt vi har vill man ju inte ha sönderbökad!!

Inga kommentarer: