19 mars 2015

En gammal (ovälkommen) bekant...

Jaha, då var magkatarren på besök igen då.
Trodde nästan att jag var magsjuk igår, så jag undvek att äta så mycket.
Helt fel taktik visade sig då jag tydligen fått magkatarr.
Så idag kör jag helt tvärtom. Småäter mariekex och novalucol hela dagen och sitter vid datorn och jobbar.
Går ganska ok än så länge. Så länge jag inte lämnar datorn och jobbet för då börjar det svida i magen igen...
Har jobbat in en del tid nu så i eftermiddag blir det en ridtur. Brellir ska få svettas och bränna massor med kalorier och jag få rekreationstid. Win-win liksom :-)
Imorgon måste jag in till jobbet och ympa en massa, förbereda inför nästa veckas försök som jag ska starta åt en gästforskare och göra plattor åt en av doktoranderna. Borde jobba i helgen, men det orkar jag bara inte!

Emil är hemma idag igen. Med sin pappa (eftersom jag jobbar). Hans dagmammor tyckte att han hostade lite väl mycket och hade svårt att få någon vila pga all hosta. Så...hej konkursen - here we come ;-)
I april ska vi äta bark, blåbär och lingon. Eller är det lite tidigt på året kanske? Bark då, det finns ju året runt i alla fall, mossa kanske man också kan äta. Det är ju nästan som sallad... :-P

Inga kommentarer: