18 mars 2015

Första riktiga vårhelgen

Lördagen var en ganska optimal helgdag.
Besök av svärföräldrarna och fika på altanen, sen grillade vi (för första gången i år) på eftermiddagen och på kvällen blev det kräftor. Mellan grillningen och kräftorna hann jag med lite ridning i solnedgången också.
På söndagen åkte vi på utflykt till Kloten och grillade korv och rekognoserade för ev. husvagnsutflykt. Emil nös och snorade, så sen stannade jag hemma med honom måndag och tisdag.
På tisdagen var han mycket bättre. Pigg som sjutton.
Hade ut veterinären eftersom Brellir var svullen i ena ögat. Pratade med henne ca 1,5 minut i sträck innan hon skulle åka (övrig tid hade jag fullt upp med att hålla koll på en busig E...). På den tiden hann han hämta en rostig hästsko och pilla in den i grillen på veterinärbilen. Jag fick försiktigt lirka ut den och det blev inga repor *PUH* Resten av dagen ägnade vi åt sandlådelek, ridning (Emil skrittade på Kolan och jag hann rida båda medan E sov middag), åka fyrhjuling ("mamma bromsade jättemycket" skvallrade E för pappan på kvällen. Bromsa-det är gasa det...lilla skvallerbytta ;-) )
Idag är jag på jobbet. Känner mig lite magsjuk. Yey. Det ska nog gå bra ändå hoppas jag. Det kanske går över? Eller så är det kroppen som säger upp sig? Är så trött så att jag vet inte vad...

Inga kommentarer: