13 mars 2015

Fredag!

Igår arbetade jag hemifrån. Det är sååå skönt. Även om man inte får göra vad man vill så är det så himla skönt att kunna sitta i mysbyxor och med en kopp te framför datorn och jobba!!
Tog mig friheten att ta långlunch och hann rida en snabbis i vårvädret. Sen fick jag såklart jobba lite längre på eftermiddagen för att kompensera för det, men det var det värt!!


Jag önskar att jag kunde jobba deltid... Tänk att få jobba så lite som 80% och få en dag i veckan att kunna göra saker på. (Du har det bra syster yster!! ;-P)  Städa, rida, storhandla, planera veckomenyer, fixa saker hemma (sy gardiner, tvätta och ta hand om tvätt, laga eksemtäcken, renovera etc.) Det skulle verkligen vara guld värt!
Som det är nu finns ju ALDRIG någon ork. Det är jobb, handla, laga mat, natta barn, natta hästar och sen stupar man i säng (fast ändå alldeles för sent för att hinna sova tillräckligt med timmar för att inte vara slut dagen efter) och längtar efter helgen. När helgen väl kommer har man så lång "att-göra-lista" att man blir matt bara man tänker på den... Hatar när livet känns som ett ekorrhjul! När man inte hinner göra någonting kul, och hinner man så har man noll ork över att göra det. Blä!


Måste försöka få till ridning mer än max 2 dagar i veckan. Dels för att hästarna behöver det och dels för att jag mår så mycket bättre om jag får ut och rida i skogen en sväng. Men vad ska man välja bort? Äta middag? Finns ju liksom inget mer att skala bort.
Kanske borde köpa lotter och vinna en massa pengar så att man skulle ha RÅD att vara hemma en dag i veckan.
Fattar inte hur alla som jobbar inom handel etc har råd att inte jobba heltid? Förmodligen bor de inte på en gård och förmodligen har de inte hästar.
Önskar att vi hade obegränsat med pengar. Då skulle jag INTE jobba 40 timmar i veckan!!
Fast...man ska väl vara tacksam att man har ett jobb överhuvudtaget!
Idag är jag på labbet och jobbar. Blir mycket autoklavkörning idag, så ska försöka hinna med lite datorjobb däremellan.


Emil.
Senaste tiden har han börjat säga "lilla gullet". Hej lilla gullet säger han ibland. :-)
Antar att det är någon av dagmammorna som säger så till honom.
Sen säger han rätt ofta "FAN" också. Tror inte det är dagmammorna som lärt honom det. Tror nog att det är pappan i huset som är skyldig ;-)


Igår när sambon och Emil kom hem på eftermiddagen så tog vi årets första fika på altanen. I solsken. Sambon hämtade nämligen Emil precis när de skulle till att fika på altanen hos dagmamman så han utlovade hemmafika på altanen som kompensation. Så det blev det. Kladdkaka, grädde och pepparkakor. Emil var mycket nöjd. Föräldrarna också för den delen.


Idag är det ÄNTLIGEN fredag!
Stigbyglarna har kommit så nu ska de sättas på på min gamla sadel och så ska Emil få rida (utan att lera ner min sadel :-) ) i helgen. Han ville rida igår morse, men det var ju inte läge att göra det 6:20 på morgonen... men i helgen ska vi...om vi hinner och orkar...

Inga kommentarer: