20 mars 2014

Vårdagjämning

Kommit nästan 2 dm snö under gårdagen och natten. Nu regnar det.
I morse släppte jag ut hästarna som stått inne över natten. Då snöade det.
Strax efter 11 fick de komma in igen. Ropade på dem och de kom i galopp ivriga att få komma in igen. Så nu står de inne och planen är att de får komma ut så snart det slutar regna och sen vara ute i natt istället.
Skittrist väder verkligen!

Vi har Emil hemma idag eftersom båda är hemma och sjuka. Bara Emil som det är fart på :-)
Skönt slippa upp i ottan och gräva fram bilen innan man ens ätit frukost.
Imorgon blir det nog dagis så att han får träffa lite kompisar och leka av sig med dem.
Själv tänkte jag ta en tur via ICA på hemvägen från dagislämningen och storhandla.

På måndag tänkte jag åka och JOBBA! Äntligen!!
Är ju relativt frisk nu så på måndag borde jag inte smitta någon jobbarkompis i alla fall.
Får inte provsvaren förrän måndag troligtvis så vet inte om jag haft salmonella, campylobacter eller något annat trevligt men kan ju inte spela så stor roll om jag jobbar måndag eller tisdag?
Känns som om jag inte varit på jobbet på EVIGHETER!
Funderar på om jag ska ha en namnlapp på jobbet på måndag, ifall de glömt vem jag är... ;-)

Inga kommentarer: