19 mars 2014

MItt i vintern

Tillbaka till vintern igen då. Penséerna syns inte ens längre pga all snö som kommit...
Hoppas att de klarar sig i alla fall.
Sjukskriven ett tag till och nya prover. Läkaren tyckte inte att jag skulle gå och jobba när jag fortfarande var magsjuk.
Idag verkar det (typiskt nog) bättre. Har fått behålla maten från igår kväll och allt jag ätit idag så det är ju lovande. Kanske kan jobba på fredag :-) Det är ju 48 timmar man ska vara symptomfri. Eller så kanske jag borde vänta till efter helgen för arbetskamraternas skull?
Börjar se ljuset i tunneln i alla fall. Järnvärdena hade gått upp lite lite trots att jag inte ätit järn på en hel vecka nu. Fortfarande under miniminivån, men det går ju åt rätt håll.

Ingen ridning idag. Snö och halkigt på vägen och obroddade hästar. Orkar inte brodda på när det ska bli 10 plus imorgon. Hästarna får stå inne i natt och så töar det förhoppningsvis snabbt imorgon.
Inte gjort många knop alls idag. Sambon förkyld, jag skittrött och lilltrollet är det full fart på.
Han fick vara ute och leka i snön ett tag idag på förmiddagen.

Dagens gnäll: Pensionärer... satt i väntrummet på vårdcentralen igår. Då började två tanter spekulera i varför en anställd på vårdcentralen inte var där. "Hon brukar ju vara här tidigt", "Jag såg när hon gick hemifrån imorse, jag bor ju granne med henne vet du", "Ja, hon kanske har någonting annat för sig" och så vidare.
Såååå skönt att inte ha såna grannar!! Hoppas verkligen jag inte blir sån när jag blir gammal. Lägga näsan i blöt överallt och ha koll på allt och alla. Tröttsamt!
Själv hann jag läsa en hel tidning medan jag väntade. Hon som tog blodprovet ursäktade sig att det tagit sån tid. Men för mig var det ju lite som semester - att få sitta där och läsa i lugn och ro (bortsett från tantgnället då...) :-)

Inga kommentarer: