10 mars 2014

Vårregn

Hann med 2 jättemysiga ridturer innan regnet kom. Nu är lunchen intagen och vedpannan glöder och sprider härlig värme i huset :-) Skulle kunna tänka mig den här tillvaron jämt... Fast, jag saknar ju flåset och orken såklart. Men annars så trivs jag med det här :-D

Kolan och jag red den mysiga skogsturen som jag och Brellir red igår. Brellir fick ett lite tuffare konditionspass på härliga töltvägar. Han dansade fram bitvis. Han går verkligen jättebra bitvis just nu! Hoppas hoppas att det håller i sig!! En av de absolut bästa egenskaperna hos honom är att han alltid försöker göra sitt bästa. (Kolan försöker alltid sitt bästa för att hitta en genväg så han ska slippa jobba så mycket...men han är ju härlig på annat sätt.)

Nä, nu ska jag väl röja lite här hemma innan jag ska åka och hämta en bil på verkstaden (måste flytta ut den från grindarna som stängs innan sambon kommer hem), och sen vidare in till stan för att lämna in hästskit på maskkontroll. Preliminärt betessläpp är på fredag för sambon brukar vilja vara med och kolla när de studsar runt och glädjebockar och har sig. Emil ska absolut få vara med och kolla när hans "hässjar" blir glada och springer omkring :-)

Inga kommentarer: