12 mars 2014

Det går bra nu

Igår skulle jag ta mig iväg till ett shoppingcentrum i grannstaden för att se hur mycket ork jag har, om jag skulle kunna prova jobba någon dag framöver. Mamma och Emil skulle följa med.
Det gick ju jättebra.

Flera mil hemifrån på ett shoppingcentrum och m a g s j u k. Inte kul. Jag tillbringade mer tid på toaletten än i affärerna :-/ Mamma och Emil åt lunch. Jag drack ca 4-5 klunkar Coca cola totalt under dagen. Varje gång fick jag lov att rusa till toan... TUR att jag inte var där själv med Emil!!
KappAhl var jag in 3 gånger på. Första gången hängde jag tillbaka kläderna och sprang iväg. Andra gången lämnade jag mamma och Emil med kläderna och tredje gången lyckades vi handla och ta oss därifrån ;-)

Inte bra idag heller. Men jag har i alla fall lyckats släpa mig ut på altanen och suttit där någon timme (med små avbrott) och njutit av solen. Altanen är lagom långt från toaletten. Man hinner dit...

Går sisådär med järnintaget just nu. När inte ens smörgåsrån får stanna kvar kan jag ju inte vräka på med en massa järn som är känt för att kunna ge allt från förstoppning till diarréer, illamående och kräkningar. Nä, järnet får vänta lite.

Så idag har sambon vabbat och varit med lillskrot till  [veterinären höll jag på att skriva *fniss*] bvc menar jag. 1,5-årskoll och vaccination. 91 cm och 13,97 kg. Det innebär att han har gått ner i vikt sen i vintras... Antar att det beror på att han rör sig så mycket i kombination med att han äter lite sämre på förskolan. Men han är ju inget benrangel så än finns ingen anledning att oroa sig.

Ändring av planerna: Brellir visade sig ha strax över gränsvärdet för där man ev bör avmaska för att minska parasitspridning på betet. Så för säkerhetsskull får de odla och kolla så ingen av dem har stora blodmasken (som Brellir hade med sig när jag köpte honom... :-/ ). Tog odling på Kolbrúnn också. Skönt att veta att de är fria båda två sen, eftersom jag ändå måste vänta 2 veckor på att släppa dem på sommarbetet. Så det blir släpp så fort jag vet vilket preparat jag ska avmaska dem med! De LÄNGTAR verkligen ut nu. Står ofta vid grinden och spanar...

Det är HELT UNDERBART väder idag. Sol, blå himmel, nästan vindstilla och inte kan man rida. Surt! Men jag får väl hålla till godo med solandet på altanen och njuta av lugnet medan Emil fortfarande sover!

Inga kommentarer: