27 januari 2012

Trötter

Somnade i soffan så snart jag fått fyr på pannan igår. Sov nästan en hel timme (sen var det dags att fylla på ved i pannan så längre fick jag inte sova). Somnade till en spinnande katt :-)
Han verkade också trött igår och sov mer än gärna samtidigt som mig.
Imorse var han däremot inte trött. Han kom in och var rastlös. Sen medan jag åt frukost hörde jag hur det rasslade och dunkade när han rotade runt bland alla sina leksaker i kattburen. Jag tror att han släpade ut varenda en... Får väl röja efter honom i eftermiddag! Han är värre än en 2-åring ibland ;-)

När jag precis vaknat kom sambon hem och erbjöd sig kvällsfodra eftersom han redan var ute och påklädd. Så jag behövde inte kvickna till, klä på mig och gå ut utan behövde bara släpa mig ut till spisen och fixa lite middag. SÅ skönt!

Idag är det äntligen fredag. Har mycket på programmet och så snart autoklaven har gått färdigt ska jag dra igång så att jag hinner med allt. Eller nästan allt. 5 min och 10 sek. Sen så :-)
Vädret idag är mulet och 2-3 minusgrader och relativt vindstilla. Har varit så i flera dagar nu. Ganska optimalt ridväder! Tyvärr fanns inte orken där igår. Känns synd att inte utnyttja kvällarna när det är så bra väder. Är det isvindar är det inte lika kul att rida på kvällen.
Hoppas på finväder i helgen också!

Inga kommentarer: