5 januari 2012

Den där grå

Han är inte klok vår lilla katt.
Igår sprang han in bakom köksdörren (smalt). Jag kunde inte motstå att putta till dörren lite så att den tog i katten lite lite. Vips åkte dörren upp. Jag puttade tillbaka och katten likaså. Kikade in bakom dörren och där låg en katt med kolsvarta ögon och morrhåren stod rakt fram som en skurborste (betyder att han är på bushumör). Puttade till dörren igen och så stack det fram en svanstipp under dörren.
Petade lite på svanstippen och genast hör man *kurr kurr kurr kurr* från andra sidan dörren. Han gillar verkligen ALL form av kontakt/beröring :-) Så han busade och spann samtidigt. Ibland räcker det med att titta på honom så sätter han igång och spinner :-)

Jag tror inte han förstår och uppskattar hur bra vänner han har i hästarna. Igår fick de kraftfoder (det tycker de är jättegott). En hink ställde jag ute på ett brunnslock och den andra i uteboxen. Brellir hann först och tog den ute. Kolan såg mig gå in i uteboxen och förstod att maten var där så han travade in i uteboxen.
I dörröppningen slår han på tvärnit och sänker huvudet. Varför då? Jo, då har Pucko bestämt sig för att springa in i uteboxen och springer genom porten precis framför Kolan. Har har en jäkla tur att de är så rädd om honom!! Fattar han överhuvudtaget vilken risk han utsätter sig för?! Bli trampad av 350 kg häst kan inte vara nyttigt alls för en katt!
Folk undrar varför vi döpte honom till Pucko. Framgår inte det? ;-) Fast han är en väldigt snäll och go Pucko!

Inga kommentarer: