13 januari 2012

Freeeeeeeedag!

Äntligen snart helg!

Vädret idag: Någon minusgrad till 2 plusgrader, beroende på om man var hemma eller på väg till jobbet. Hård nordanvind gjorde att det kändes som tio minus. Brrr.

Hästarna hade inte blåst bort imorse, men de stod inne i uteboxen båda två och undvek blåsten. Hoppas att de åt frukost snabbt innan den virvlade bort! Funderar på att bygga foderhäckar. Dagar som idag skulle det vara bra. Men det finns så mycket annat som måste hinna göras innan jag kan dra igång ett sånt projekt! Kanske till nästa vinter?!

Dagens plan:
Rensa och röja på jobbet, gå iväg och köpa saker som börjar ta slut, förbereda massor inför maratonveckan nästa vecka.
När jag kommer hem ska jag bara slappa! Ja, tända i pannan och få igång lite värme såklart och kvällsfodra (och morgonfodra om det inte snöar ymnigt som meteorologerna har utlovat)hästarna, men sen så :-)

2 kommentarer:

C sa...

Brukar vara simpelt att få tag i sån här "bur" som jag har till mina. Du vet ställningen som är till vattentunnor- oftast åt får. Bortskänkes allt som oftast. Är supernöjd och inget som hästarna kan skada sig på, får jobba lite för maten och den blåser inte bort:-)Rekommenderas!
Härligt med helg- själv blir det skola heeeela helgen!
Njut!!!

G. sa...

Fast jag kan inte ha ett matställe, då får inte K äta :-(
Vill ha 4 mindre höhäckar som jag kan placera ut på lite avstånd.
Hade de kunnat äta bredvid varandra hade det funkat med bur.
Enda gången de höll sams var när boxdörren till uteboxen gick upp mitt i natten och de turades om att stå i öppningen och äta sig proppmätta. :-) Misstänker att B åt sig mätt först och sen K...
Ja, det är heeeelt underbart med helg! Men du har ju världens roligaste skola!! Ha det skoj!