8 januari 2012

Helg snart?

Jag längtar till helg. Arbetsveckan har inte ens hunnit börja...
Är helt färdig idag. Ville sova redan före 21, men fick inte förrän efter 23 :-/ Höll på att somna sittandes vid köksbordet. Är inte vidare värst social sent om kvällarna längre. Då vill jag bara soooova :-) Orkar inget idag. Känns som om det var party igår och det enda jag vill är att det ska bli helg. Blir en låååååång vecka!

Äntligen är det lite vinterväder, med minusgrader och frusen backe. Är riktigt bra underlag i paddocken! Igår när jag kvällsfodrade blev jag jätteridsugen. Månljus (fullmåne) och lite lite snö gjorde att det var nästan som dagsljus! Hoppas på fler kvällar med molnfritt och månljus i veckan som kommer :-)

Renovering av hallen är påbörjad. Fast vi har ingen tapet än. Men det är spacklat och ska grundmålas först. Har ju mörkbrun hall, så innan vi gör någonting måste det vitmålas så att inte det bruna lyser igenom tapeten. Vill ju ha en LJUS tapet i hallen så att det inte blir så mörkt!
Trappräcket är nedmonterat och vi försökte lyfta trappan lite men utan någon större framgång. Den ska fixeras där den är i alla fall. Kanske kan den knarra lite mindre sen :-)
Snart ska jag påbörja målningen av hallen men först ska det ridas! Å köras in mer ved nu när marken är frusen!

1 kommentar:

C sa...

Men ni håller ju på som galningar heeeela tiden!!! Kan ni inte bara avsätta EN helg till att göra i n g e n t i n g?!???!! Blir trött bara av att läsa om allt ni sjååar med;-)