2 mars 2011

Vår?

De utlovade mildare väder den här veckan och det har det ju varit. Minus 16 igår morse och minus 14 imorse. Rena vårvärmen jämfört med förra veckans minus 28 ;-)
Men det var ju inte riktigt så jag tänkte när jag hörde "mildare väder". Jag såg framför mig takdropp, snösmältning, vårfåglar och krokusar jag :-)
Fast vårfåglar har vi gott om!!
Nu har det kommit lite domherrar också. Saknas en kikare... för det är lite svårt att se vad de andra är för några. I helgen hämtade sambon luftgeväret och tittade på dem genom kikarsiktet från köksbordet! Jag tog ett foto på min "Runar", men vet inte om jag vågar lägga ut det här ;-)

Det är i alla fall väldigt trevligt med en massa fågelkvitter utanför husknuten!
Pucko instämmer där. Han sitter ofta på insidan av altanräcket och väntar på att någon stackars fågel ska landa eller så sitter han mitt under fågelbordet och väntar. Det brukar vara rätt tomt med fåglar där just då av någon konstig anledning...

Jaha, ridväder med sol och blå himmel och här sitter jag och jobbar. Som vanligt alltså.

Inga kommentarer: