11 mars 2011

Fredag, fredag, freeeeedag!!!

Tidigare i veckan kändes det som vår och jag tänkte: på fredag ska jag ha KJOL till jobbet. Kjol?! Ha ha HA. Inte en chans va... Nollgradigt och snöblandat regn. Helst skulle man velat stanna under täcket idag.
Sambon ringde hem för att väcka mig imorse och jag försökte kollra bort honom genom att övertyga honom om att det var lördag idag, men den gubben gick inte. Bara att pallra sig upp och åka till jobbet.

Igår var andra dagen som jag faktiskt saknade stallet. Händer inte ofta, men ibland så. Stängde in hästarna i uteboxen några timmar för att de skulle slippa regnet. Mutade dem med lite halm att äta på så de inte skulle ha för långtråkigt :-) Tror faktiskt att de uppskattade det lite, även om de gick raka spåret ut igen när jag öppnade åt dem.
Imorse stod K inne i uteboxen. Skönt att de använder den när de själva tycker att det behövs.
Som sambon frågade igår: behöver de komma in? Fryser de?
Jag fick ju lov att erkänna att...nja...det är ju mest matten som vill att de ska in och få torka lite så de inte blir blöta ända in.

Hoppade över ridningen igår. Det känns inte snällt att rida dem svettiga när det är så otrevligt väder ute. Hoppas på bättre väder ikväll!

Inga kommentarer: