5 mars 2011

Ändrade planer

Plan A var RIDA. Soligt och fint väder och inte alls kallt när jag morgonfodrade.
Ensam hemma eftersom sambon jobbar. Perfekt att rida under förmiddagen och sedan slipa lite spackel och städa på eftermiddagen.
Fodrade, åt frukost, fick post (!!) levererat till ytterdörren! Det ni. Jag är en VIP ;-) Inte illa med brev en lördagsmorgon!! Ägnade lite tid åt brevet och sen hör jag...

...det friskar i och blåser så att ytterdörrarna skallrar (ja, de är lite otäta...vi ska byta till de nya så snart det blir lite varmare ute så att man kan tänka sig vara utan dörr några timmar utan att få hela huset utkylt). Oj vad ridlusten sjönk... Det knäpper och knakar i hela huset och till och med små buskar vajar massor. Avvaktar med ridning till eftermiddag/kväll och ser om vinden tänker mojna lite.

Då kan man ju tycka att jag borde slipat och städat istället. Meeeen, tja...eh...fastnade i en jättebra bok istället... :-) Otroligt skönt att bara slappa. Tyvärr ger det mersmak så nu får jag ge mig själv en spark i baken så jag kommer igång!
Snart dags att lunchfodra och jag hasar fortfarande runt i morgonrocken... :-D

1 kommentar:

C sa...

Tycker faktiskt att det låter som en alldeles perfekt lördag!! Ibland får man faktiskt bara göra ingenting nyttigt eller vettigt, utan bara vara. Fortsätt med det!
Kram!